(MD) Irena genesis metal fury
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
16/32 Bits a écrit:Une date de sortie ?
"bientôt"
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
16/32 Bits a écrit:Une date de sortie ?
oui : aux calendes grecques
Xorion- Adepte officiel
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Actuellement L'équipe parle d'une sortie du jeu pour 2023.
Après c'est dans les clauses du kickstarter, c'est sans certitude de résultat les kickstarter, on a rien à réclamer, que du bonheur si on reçoit quelque chose.
Après c'est dans les clauses du kickstarter, c'est sans certitude de résultat les kickstarter, on a rien à réclamer, que du bonheur si on reçoit quelque chose.
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Update kickstarter du 30 décembre 2022
En gros ils ont bossé sur le niveau 4 "Cyber City", principalement sur la deuxième partie du stage qui arrive après un boss de mi-niveau.
La première partie est finie, avec un enemie de plus à ajouter quand même, le mid-boss est en cours de développement. Il ont bien avancé les cut scenes (opening, interlude 1, interlude 2 et la fin du jeu)
Ils ont aussi bossé sur de nouveaux enemis à ajouter tout au long du jeu, amélioré les boss, optimisé la taille des ressources (musiques, ménage de données qui ne sont plus utiles).....
Et l'équipe confirme qu'ils sont sur la bonne voie pour finir le jeu en 2023.
En gros ils ont bossé sur le niveau 4 "Cyber City", principalement sur la deuxième partie du stage qui arrive après un boss de mi-niveau.
La première partie est finie, avec un enemie de plus à ajouter quand même, le mid-boss est en cours de développement. Il ont bien avancé les cut scenes (opening, interlude 1, interlude 2 et la fin du jeu)
Ils ont aussi bossé sur de nouveaux enemis à ajouter tout au long du jeu, amélioré les boss, optimisé la taille des ressources (musiques, ménage de données qui ne sont plus utiles).....
Et l'équipe confirme qu'ils sont sur la bonne voie pour finir le jeu en 2023.
- Communication de White ninja studio:
The month of December is coming to an end and it is the occasion to provide you with a new update to give you some essential information about the development progress of Irena Genesis Metal Fury. In the last few days we have been working mainly on the second part of level 4 called "Cyber City".
This second section appears right after a special stage where the player will have to face the boss in the middle of the level. You will have to fight your way through the buildings of Cyber City and fend off waves of enemies. We wanted to create a "neo-Tokyo" atmosphere with some original ideas, especially with the presence of a cyborg enemy equipped with a shield that can appear from the sky before landing on one of the platforms located on the map. You'll have to be very careful when progressing, as a turret positioned in the scenery can fire in six directions while aiming at the player.
This section differs from the other levels in that there are billboards with the image of "Shingo" to promote an energy drink for real guys! We've added a few barrels containing items to increase the firepower of Rayden's MG-323 and earn extra points. We've also placed an extra life to help you with your mission, can you find it?
We would like to point out that the first part of the level is finished, but there is still one more enemy to add. The middle boss that will take place in a special scene is currently in development, but we will tell you about it in a future update.
In parallel, we have been working on the different cutscenes of the game: the opening, interlude 1, interlude 2 and the end. We have chosen to propose cutscenes composed of different images of a size of 208 x 128 pixels accompanied by a text displayed on 4 lines. This is content that we do not want to show before the release of the game. However, we do want to show some screenshots that do not represent the final content that will be present in the cartridge.
We have also been working on new enemies that will appear in the upcoming levels and a new game mode that will be introduced soon. At this stage of development, we have started to optimize the size of the ROM by removing unnecessary data and reducing the size of the sound resources. Various music tracks have been re-composed by SpaceCastle to better fit the universe of the levels and bring more dynamism to the action.
Sea new track (Stage 3) (note de davlar : extrait son genre power metal comme gamma ray/ice earth)
Stars new track (Stage 1) (note de davlar : extrait son genre punk avec un gros rythme D-beat à la Discharge)
In the next few days, we will continue to work on the different bosses that make up the game with some improvements for the current bosses. We will also work on the level design of the different levels. We are on track to finish the development during the year 2023 and we thank you for your patience.
The entire White Ninja Studio team wishes you a happy holiday season and we look forward to seeing you in January 2023 for the next development update of Irena Genesis Metal Fury.
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Je me rapelle plus : il y a deja eu un kickstarter pour ce jeu?
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Oui il y a deux ans, la cloture pour la participation était autour du 14 janvier 2021.gnagnaa a écrit:Je me rapelle plus : il y a deja eu un kickstarter pour ce jeu?
1 051 contributeurs ont engagé 62 240 € pour soutenir ce projet.
https://www.kickstarter.com/projects/whiteninjastudio/irena-genesis-metal-fury
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Ok plus qu a attendre qui il sorte chez megacat studios dans mon cas..
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Franchement pas mal du tout pour de la Megadrive ! bon pas trop ma came car j'aime pas le vaisseau et les types de vagues ennemis et ça me semble un peu facile. Mais techniquement ils mettent le paquet ! attention quand même : trop de parralax tue le parralax
on va avoir un beau match entre IRENA et ZPF !
on va avoir un beau match entre IRENA et ZPF !
Xorion- Adepte officiel
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Les zik dans irena si n vraiment pêchues, les bruits d'impacts bon en puissant, niveau sonore le je m'a séduit dès la toute première démoXorion a écrit:Franchement pas mal du tout pour de la Megadrive ! bon pas trop ma came car j'aime pas le vaisseau et les types de vagues ennemis et ça me semble un peu facile. Mais techniquement ils mettent le paquet ! attention quand même : trop de parralax tue le parralax
on va avoir un beau match entre IRENA et ZPF !
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Ha, des news de white ninja studio sur l'avancement du développement du jeu !
Une phase de jeu avec scrolling vertical est ajouté. (que le scroling, comme un effet descente dans un tunel).
Ils ont bossé sur les niveau 4 et 5 en ce debut d'année.
Je vous colle une partie de la com, sur le reste à faire.
A+ !
Une phase de jeu avec scrolling vertical est ajouté. (que le scroling, comme un effet descente dans un tunel).
Ils ont bossé sur les niveau 4 et 5 en ce debut d'année.
Je vous colle une partie de la com, sur le reste à faire.
White ninja via kickstarter a écrit:
At the moment, we are still working on the different bosses for the levels 4, 5, 6 and 7. Most of the cinematics are finished, but there is still the ending to do. We also still have to make level 7, especially the second part which will take place in a secret base.
A+ !
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Davlar a écrit:Ha, des news de white ninja studio sur l'avancement du développement du jeu !
Une phase de jeu avec scrolling vertical est ajouté. (que le scroling, comme un effet descente dans un tunel).
Ils ont bossé sur les niveau 4 et 5 en ce debut d'année.
Je vous colle une partie de la com, sur le reste à faire.White ninja via kickstarter a écrit:
At the moment, we are still working on the different bosses for the levels 4, 5, 6 and 7. Most of the cinematics are finished, but there is still the ending to do. We also still have to make level 7, especially the second part which will take place in a secret base.
A+ !
Ca semble avancer plus vite qu avant ce projet, du moins on sent davantage de communication.
C est bien c est positif.
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
L'équipe annonce aussi que le jeu sortira en PEGI 16 en europe à cause de contenu "mature".
Le compositeur boss sur une refonte des zics pour une adaptation en megaCD pour après le kickstarter megadrive.
Le livret n'est pas finalisé non plus.
Le compositeur boss sur une refonte des zics pour une adaptation en megaCD pour après le kickstarter megadrive.
Le livret n'est pas finalisé non plus.
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Davlar a écrit:L'équipe annonce aussi que le jeu sortira en PEGI 16 en europe à cause de contenu "mature".
Le compositeur boss sur une refonte des zics pour une adaptation en megaCD pour après le kickstarter megadrive.
Le livret n'est pas finalisé non plus.
On va y voir des nénés nons pixelises ou quoi pour chopper un pegi16?
En tous les cas si ca bosse c est deja bien
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Bon, petit update sur kickstarter, ça fait toujours plaisir surtout qu'il y a du contenu. J'aime leur soin du client, même si on sent bien le projet de fan et non de business man.
L'equipe a fini le level design du dernier stages (10 stages) , mais il reste encore à les éprouver.
Le gros travail maintenant c'est de faire tous les boss et mid boss.
Ici le mid boss du stage 4:
A+.
L'equipe a fini le level design du dernier stages (10 stages) , mais il reste encore à les éprouver.
Le gros travail maintenant c'est de faire tous les boss et mid boss.
Ici le mid boss du stage 4:
A+.
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Ca sent une sortie imminente prévue en 2038 !!
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Ils n ont pas mis quelques screens des différents niveaux ?
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Dans les com' precedente si, là oui un petit peu, je ne vais pas spoiler.
Re: (MD) Irena genesis metal fury
Davlar a écrit:Dans les com' precedente si, là oui un petit peu, je ne vais pas spoiler.
On sent en toi ce côté chargé du secteur marketing de ce jeu..allez combien ils te paie?
Tu as prêté ta voix?
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
Que cest long...
J aurai pas eu assez confiance pour le kickstarter celui-ci
J aurai pas eu assez confiance pour le kickstarter celui-ci
gnagnaa- Etre suprême
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Re: (MD) Irena genesis metal fury
C'est loin d'être fini, j'espère que le mec ne va pas développer un alzeimer ou la maladie de charcot avant la prod....
C'est brokestudios et megacats qui distribueront pour l'europe, et les us respectivement, si j'ai bien su lire entre les lignes...
C'est brokestudios et megacats qui distribueront pour l'europe, et les us respectivement, si j'ai bien su lire entre les lignes...
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/043/434/327/d299e7556792b02e6891f5148617178a_original.gif?ixlib=rb-4.1.0&w=700&fit=max&v=1703106890&gif-q=50&q=92&s=9bec27a2d2345f82038541a5f3bebeb9
Des news pour noel,
White ninja studio a écrit:
Publié par White Ninja Studio
déc. 20, 2023
Afficher sur Kickstarter
Dear supporters of Irena Genesis Metal Fury,
It's finally time to share with you the latest exciting developments in the development of our game. First and foremost, we want to offer our sincere apologies for the lack of communication over the past few months. Your support is incredibly important to us, and we understand your concerns.
Our prolonged silence was motivated by our desire to present you with concrete and thrilling updates, and we are delighted to announce some of these new features. Although our progress has been slower than expected due to development in our free time, we are fully committed to creating an exceptional gaming experience.
News and Progress
Level 4 - "Cyber City":
We have dedicated considerable time to developing the intermediate boss of this level, an epic two-stage confrontation. Inspired by the iconic design of the 1968 Pontiac Val Kimer, we have created the vehicle driven by the red mech. In the first stage, players will need to aim at the skull on the hood. For those without rear fire, a waiting strategy will be necessary as the skull moves across the screen to inflict damage.
First step of the intermediate boss
In the second stage, face the red mech, demanding repair for the destruction of its machine. Be attentive to its movements and formidable shots! To inflict damage, you'll need to choose the right moment or have the rear fire. Winning quickly will require collecting maximum power-ups in the first part of the level, promising intense action.
Second step of the intermediate boss
After triumphing in the first part of the level, a second exciting section is revealed. Following the tradition set by previous levels, this phase features a map where players must navigate skillfully to avoid obstacles while eliminating as many enemies as possible. We've made significant adjustments to the level design to ensure a smooth and immersive experience in this final stage of the level.
Second step of Cyber City
Once this phase is mastered, players will access an entirely new epic scene where the formidable "Krawzer" will appear, accompanied by several mechs. Prepare for an intense and thrilling challenge as you face these formidable opponents.
Dying in Style:
We have also taken the time to rethink certain aspects of gameplay. One notable improvement is the introduction of an animated death for the player-controlled ship, rather than simply using an explosion. This will add a visual and narrative dimension to the gaming experience and differentiate the destruction of the player's ship from that of enemies.
The animated death of the ship
New Continue Screen:
Another significant decision we made is the addition of a new continue screen when the player's ship is in trouble. We found it more coherent to visualize the ship sinking on the screen until the player decides to continue the game. Simultaneously, the continue screen will be recycled for the "Game Over" screen.
What Remains Before Completing Development?
Although the game is well advanced, several elements still require our attention to complete the project. The development of bosses for the last three levels is our immediate priority. We anticipate rapid progress in this stage, except for the final boss, for which we will dedicate special effort to offer you a memorable conclusion to this ultimate phase of the game.
Simultaneously, thorough tests will be conducted to identify and rectify any potential bugs or issues. In order to optimize the visual experience, we also plan to make subtle improvements to the cinematics, emphasizing the finishing touches and refining every aspect of the game.
We have taken concrete measures to overcome the challenges encountered. A meticulous reorganization of our schedule has taken place, and we have successfully integrated new elements that will enrich the world of Irena Genesis Metal Fury. Significant improvements have been made to the gameplay, and work on new levels is underway. The visuals, already impressive, have been refined to offer an even more immersive visual experience.
We understand that the wait can be frustrating, but rest assured that we are not compromising on quality. While we cannot provide specific release dates, be certain that we are doing everything in our power to expedite the process.
We have taken note of your concern regarding communication and are committed to improving this aspect in the future. Regular updates on the project's progress will now be the norm.
We sincerely thank you for your patience and understanding. Your continued support is crucial, and we are eager to share this adventure with you.
Website Update:
You may have noticed that our White Ninja Studio website has been inaccessible for some time. Although this may seem concerning, we have decided not to renew the domain name because the site did not serve a real purpose for communication. In reality, we have always favored social media and the Itchio platform to share our news. However, we have exciting news on this matter! We plan to launch a brand new website dedicated to Irena Genesis Metal Fury, including the player score leaderboard. Stay tuned for this exciting update!
We'd like to wish you all a happy festive season, and we'll be back very soon to bring you our latest progress.
Thank you for being part of the Irena Genesis Metal Fury community.
Best regards, White Ninja Team
Re: (MD) Irena genesis metal fury
On n est pas prêt d en voir la cartouche..
gnagnaa- Etre suprême
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